Английский язык
Уроки Английского языка
Все предметы
ВНО 2016
Конспекты уроков
Опорные конспекты
Учебники PDF
Учебники онлайн
Библиотека PDF
Словари
Справочник школьника
Мастер-класс для школьника

УРОКИ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
7 класс

II семестр

ТЕМА «СПОРТ»

 

УРОК 51

Тема. Олимпийские игры. Специальные вопросы

 

Цель:

· совершенствовать навыки устной речи и чтения по теме;

· учить учащихся логического высказывания во время выполнения проблемных заданий;

· способствовать развитию критического и аналитического мышления, анализа и самоанализа, коллективизма и ответственности;

· воспитывать интерес к изучению английского языка и эстетическое восприятие окружающей среды.

ХОД УРОКА

I. Организация класса. Поздравление

 

II. Подготовка к иностранного вещания

Фонетическая и речевая зарядка.

 

III. Основная часть урока

а) Проверка выполнения домашнего задания

в) Упр. 1, с. 81 - listen to the commentaries and match them with the kinds of sports from the list below (tape 29, p. 191)

1) boxing

2) car races

3) running

4) swimming

5) gymnastics

c) Bпp. 2, c. 81 - match the words or word combinations with their translations

· проигрывать

· полуфинал

· победила

· награда

· соперник

· счет

· турнир

· вничью

d) Упр. С, с. 82 - read an article from a newspaper sports page and say what kind of sports competition it is about

e) Bпp. 4, c. 82 - The Olympic Games (Special questions)

Why are they called the Olympic Games?

How long do the summer games last?

There are winter games too, aren't there?

What do the five circles on the Olympic flag represent?

When did the tradition of the Olympic flame begin?

What happens at the Opening Ceremony?

Are the medals really made of gold, silver and bronze?

What's the motto of the Olympic movement?

f) Tao exercise 3. “Side to side”

Start from the balanced position. On the in-breath raise both hands slowly till your fingertips touch above your head. At the same time raise your right leg horizontally to the side and bend your trunk to the left. On your out-breath return slowly to the starting position. Then repeat the movement raising your left leg. Do this five times on each leg.

g) Bпp. 5, c. 83 - how much do you know about a marathon?

Where does the name marathon come from?

When was the first marathon?

A marathon long is....

Who can enter a marathon?

Which of these are not allowed during the marathon?

h) Повторение лексики, изученной на уроке по теме Sports

 

IV. Заключительная часть урока

Домашнее задание

Впр. 5, с. 83.

Итоги урока

Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учащихся.