И семестр
ТЕМА «МЕДИЦИНА. ЗДОРОВЫЙ ОБРАЗ ЖИЗНИ»
УРОК 31
Тема. Охрана здоровья. Из истории возникновения медицины
Цель:
· совершенствовать навыки чтения, аудирования, устной и письменной речи с использованием изученных лексико-грамматических структур;
· активизировать лексический материал новой темы;
· развивать коммуникативные способности учащихся, закрепить изученный лексический материал на письме;
· способствовать развитию логического мышления, воспитывать дисциплинированность и внимательность.
ХОД УРОКА
I. Организация класса. Поздравление
II. Подготовка к иностранного вещания
Фонетическая и речевая зарядка.
III. Основная часть урока
a) Вводная беседа с учащимися по новой теме
b) Bпp. 1, 2, с. 57 - read the article and choose the headline that suits it best.
Scientists are optimistic!
Do we have neighbors in space?
Wonders of medicine!
A new discovery!
c) Bпp. 3, c. 57 - discuss the following questions.
Do you think there are other living beings in space?
Do they look like humans?
Do they eat the same types of food?
Do you think they have a more developed technology?
d) Упр. 4, с. 58 - read, match the words and word combinations with their Russian equivalents.
health care - здравоохранение
illness (disease) - болезнь
get ill (sick) - заболеть
treatment - лечение
pain - боль
to be treated - лечиться
hurt - болеть
лекарства- лекарства
injury - травма
be cured- вылечиться
e) Read and learn the following expressions.
Can I request a doctor house call?
Usually my blood pressure is...
Is that disease catching?
I have a pain here.
Can I have this drug without a prescription?
How should this medicine be taken?
Have you got the test results?
f) Bпp. 5 a, c. 58 - match the descriptions with the dates on timeline (tapescript 20, p. 188).
· a textbook on how to treat diseases was produced by the Egyptian doctors;
· first medical schools and many hospitals appeared;
· first operations were performed and first drugs used in India;
· people cured the sick by pleasing gods;
· study of genetics became the main medical problem;
· X-rays were discovered.
g) Обобщение лексического материала, повторение изученной лексики в словосочетаниях и предложениях.
IV. Заключительная часть урока
Домашнее задание Упр. 4 а, с. 58.
Итоги урока
Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учащихся.