ТЕМА: Я И МОИ ДРУЗЬЯ
UNIT 2. MEET MY FRIENDS
УРОК 21 (6-7)
Подтема: Друзья по переписке.
Цель: Продолжать развивать умения диалогического и монологического вещания.
Формировать у учащихся навыки аудирования текста по теме.
Тренировать в правильном произношении звуков.
Готовить учащихся к практическому применению изученного материала.
Воспитывать уважение к одноклассникам.
Оборудование: Учебник, рабочая тетрадь.
ХОД УРОКА
И. ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОСТРАННОЙ РЕЧИ
Greeting and Aim
1. Приветствие и сообщение темы и цели урока.
Т: Dear pupils, good morning. Today we are going to listen to a story of a boy who wants to have e-mail friends.
Warming up
2. Введение в иноязычную атмосферу.
Беседа с учениками.
Т: Have you got any friends? Who are they? Have you got pen friends? Do they live in our country or in other countries? Do you write letters to them or do you phone them? Maybe you send e-mails to your friends. As far as I know you've got a pen friend already. Her name is Amelia and you wrote her your letters. What are your letters about? Right, about your families and the place you live in, please, let me see them. Who wants to read the letter?
На каждый вопрос учителя отвечают два-три ученика.
II. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА
Check on Homework
1. Проверка домашнего задания.
Учитель проверяет наличие домашнего задания и просит двух-трех учеников прочитать свой ответ на письмо друга по переписке.
Listening Comprehension
2. Представление текста для аудирования.
1) Pre-Listening Activity. Этап подготовки к аудированию.
Т: Now we are going to listen to a text. Open you books on page 34. Look at the picture and answer my questions. Whom can you see in the picture? Are they at school or at home? Why do you think so? What are the boys doing? They are writing a letter. After listening to their letter you'll answer the questions. Look at the questions of exercise 1 now and prepare to listening comprehension.
Учащиеся по цепочке отвечают на вопросы учителя.
2) While-Listening Activity. Этап аудирования.
Учащиеся прослушивают текст в аудиозаписи или с голоса учителя.
Hello,
I'M Andrew. I've got a friend, his name is Pete. He's 10 years old. We live in Lviv. It's a city in Ukraine. We look much alike, we are tall and slim. We've got wavy brown hair and grey eyes. Pete is very kind and friendly. He loves animals. Pete has got a dog called Mozart. It's fantastic, it can sing. This year i've got a new computer. Pete and
I would like to have e-mail friends. We are waiting for you and your e-mail letters.
Bye.
3) Post-Listening Activity. Проверка понимания содержания прослушанного текста, подготовка к выполнению домашнего задания.
а) Упр. 1 (с. 34).
Ученики работают в парах: по очереди читают вопросы и отвечают на них.
б) Рассказы учащихся о друзьях по переписке.
Т: What would you write to an e-mail friend about your best friend?
Учитель слушает сообщения нескольких учеников. Опорные слова записаны на доске: name, age, place where he/she lives, looks like family, pets, character.
III. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА
Homework
1. Домашнее задание.
1) Упр. 2 (с. 34), прочитать текст.
2) РЖД, упр. С (с. 23), составить e-mail другу по переписке.
Summarizing 2. Подведение итогов урока.
Т: Your homework for the next lesson is to write an e-mail letter about your best friend and to read the article about primary schools in England. Next time we are going to talk about schools. Let us finish our lesson with a song.
Bпp. 4 (c. 35).
Учащиеся прослушивают песню «А Friend Is the Best Thing to Have» в аудио-записи или в исполнении учителя.