И семестр
ТЕМА «АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК ВО ВНЕУРОЧНОЕ ВРЕМЯ»
УРОК 11
Тема. Вещи, без которых мы не можем жить
Цель:
· формировать навыки ситуативного употребления лексики в грамматических структурах Past Simple Tense / irregular verbs;
· научить учащихся правильному употреблению розповідних, отрицательных и вопросительных лексико-грамматических структур в Past Simple Tense;
· практиковать выполнение проблемно-поисковых коммуникативных задач;
· развивать элементы логического и критического мышления, познавательный интерес к изучению английского языка.
ХОД УРОКА
I. Организация класса. Поздравление
II. Подготовка к иностранного вещания
Фонетическая и речевая зарядка.
III. Основная часть урока
a) Обсуждение коммуникативных задач
Do the authors have the same attitude to computers? If not, what is the difference between them?
Name some advantages and disadvantages of computers.
Do you have a computer? If yes, what do you use it for? How long do you sit in front of it?
b) Выполнение упр. 1, c. 23 - read the text and choose the sentence that best expresses the idea of each paragraph.
A popular electronic device
Computers from the past to the present Huge calculator
Machines that can work wonders People “helping hands”
What can we expect in the future?
c) Discuss the following questions on the text.
What are your predictions about the development of computers in future?
How will people use them?
What do you think a computer will look like in the future?
d) Выполнение упр. 2, c. 23-24 (аудиозапись 7, c. 184) - тестовые задания
е) Выполнение упр. С, с. 24 - guess what invention it is.
It was started in 1969 by a psychologist.
It appeared as a system for computers to talk to each other.
It became official in 1983.
It is a huge collection of documents from all over the world.
It consists of millions of pages of data about every possible subject.
It contains a mixture of text, image and sound and is very user - friendly.
It is the biggest source of information on the planet.
IV. Заключительная часть урока
Домашнее задание
Впр. 4, с. 24.
Итоги урока
Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учащихся.