Английский язык
Уроки Английского языка
Все предметы
ВНО 2016
Конспекты уроков
Опорные конспекты
Учебники PDF
Учебники онлайн
Библиотека PDF
Словари
Справочник школьника
Мастер-класс для школьника

АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК
ПЛАНЫ-КОНСПЕКТЫ УРОКОВ
5 класс

ТЕМА: Я, МОЯ СЕМЬЯ И ДРУЗЬЯ. ЗДОРОВЬЯ

UNIT 9. HEALTH AND BODY CARE

 

УРОК 104 КОНТРОЛЬНЫЙ

Подтема: Контроль знаний и умений учащихся по теме «Я, моя семья и друзья».

Цель: Проверить уровень языковой и речевой компетенции учащихся.

Тренировать учащихся в выполнении тестовых заданий.

Оборудование: Учебник, рабочая тетрадь, тетрадь для тематического оценивания учебных достижений учащихся, тест 7.

ХОД УРОКА

I. ПОДГОТОВКА К ВОСПРИЯТИЮ ИНОСТРАННОЙ РЕЧИ

Greeting and Aim

1. Приветствие и сообщение темы и цели урока.

Т: Hello, boys and girls! Today we'll sum up what we have learned in the unit «Health and Body Care» in a test.

Warming up

2. Введение в иноязычную атмосферу.

Впр. 2 (с. 142).

Учащиеся в режиме Р1 Р2 Р3... составляют словосочетания с изученными ЛО.

Check on Homework

3. Проверка домашнего задания.

Впр. 5 (с. 143).

Ученики представляют свои проекты, отвечая на вопрос What is your project about?. Учитель оценивает работу и предлагает сделать в классе выставку проектов, затем собирает тетради на проверку.

 

II. ОСНОВНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Instructions

1. Инструкции по выполнению контрольной работы и ее оценки по 12-балльной шкале.

Т: The test consists of four tasks. You get three points for each task if you do it correctly.

Test

2. Выполнение контрольной работы (тест 7).

Учащиеся самостоятельно выполняют контрольную работу в тетрадях для тематического оценивания.

 

III. ЗАКЛЮЧИТЕЛЬНАЯ ЧАСТЬ УРОКА

Homework

1. Домашнее задание.

РЖД, упр. 5 (с. 102), письменно.

Summarizing

2. Подведение итогов урока.

Беседа с учениками.

Т: Was the difficult test? Did you do all the tasks?

 

TEST 7

Variant I

1. Match the words to make the word-combinations.

[c] 1) to keep a) dizzy

[ ] 2) to catch b) teeth

[ ] 3) to brush c) a toothache

[ ] 4) to break d) a leg

[ ] 5) to look e) a cold

[ ] 6) to ask for f) fit

[ ] 7) to have g) help

 

2. Make up 3 sentences with the word-combinations above.

1) I brush my teeth two times a day._________

2)___________________________________

3)___________________________________

4)___________________________________

 

3. Unscramble the dialogue.

[ ] - A table spoonful three times a day.

[ ] - You're welcome.

[ ] - Thanks, i'll follow your recommendations.

[1] - here's your medicine.

[ ] - Before or after meals?

[ ] - How should I take the medicine?

[ ] - After meals.

 

4. Read ann's conversation with her teacher and complete the letter.

Ann: Good morning, Mr Arnold.

Mr Arnold: Hello, Ann. Where were you last week?

Ann: I was in hospital, Sir.

Mr Arnold: Oh dear. What was the matter?

Ann: I cut my leg.

Mr Arnold: How did you do that?

Ann: I fell off my bike. I can't walk very well. So I can't do Games. Here's a letter from my Mum.

Mr Arnold: Thank you, Ann.

 

20 Barton Road

Manchester

3rd May 2004

Dear Mr Arnold

Ann__________________________________ week,

she was___________________________________ .

She____________________________________ and

___________________________________________

She______________________________________

___________________________________________

 

Yours sincerely,

G. Miles.

 

 

Total: [ ] [12]

 

Variant II

1. Match the words to make the word-combinations.

[e] 1) to visit a) a patient

[ ] 2) to feel b) healthy

[ ] 3) to keep c) outdoors

[ ] 4) to have d) sick

[ ] 5) to take e) a dentist

[ ] 6) to stay f) medicine

[ ] 7) to examine g) a headache

 

2. Make up 3 sentences with the word-combinations above.

1) We should visit a dentist twice a year._______

2)___________________________________

3)___________________________________

4)___________________________________

 

3. Unscramble the dialogue.

[ ] - Oh dear, what's the matter with her?

[1] - where's your sister, Jane?

[ ] - Did the doctor come?

[ ] - I wish her to get well soon.

[ ] - She's in bed.

[ ] - Not yet. We're waiting for him.

[ ] - She's got a temperature.

 

4. Read tony's conversation with his teacher and complete the letter.

Miss Smith: Hello, Sergey. Why weren't you at school yesterday?

Tony: I was ill, Miss.

Miss Smith: Oh? What was the matter?

Tony: I had a temperature and a sore throat.

Miss Smith: Are you all right now?

Tony: Yes, thank you. Here's the letter from my Dad.

 

26 Lake Street

Birmingham

14th November 2005

Dear Miss Smith,

Tony_____________________________________

at school__________________________________ ,

___________________________________________

____________________________________ he had

a________________________________________

and a____________________________________

__________________________________ . But he is

__________________________________________

_____________________________________ now.

 

Yours sincerely,

J. Hill.

 

 

Total: [ ] [12]