II семестр
ТЕМА «ИСКУССТВО ТЕАТРА И КИНО»
УРОК 72
Тема. Домашнее чтение «Пинокио»
Цель:
· проконтролировать навыки чтения и неподготовленного устной речи по тексту внеклассного чтения;
· практиковать в употреблении новых лексико-грамматических структур в словосочетаниях и предложениях из рассказа;
· продолжать формировать лексические и грамматические навыки учащихся;
· способствовать развитию внимания, наблюдательности, самостоятельного мышления, навыков анализа и самоанализа.
ХОД УРОКА
I. Организация класса. Поздравление
II. Подготовка к иностранного вещания
Фонетическая и речевая зарядка.
III. Основная часть урока
a) Работа над незнакомой лексикой текста
· wand • bump
· hug • peep out
· steal • thieves
· grab • drop
· sack
b) Suggest your titles to each part of the text.
Geppetto's wooden son
The wonder of a good fairy
The Cricket follows Pinocchio
Pinocchio goes shopping
At the candy store
Pinocchio at the puppet show
A small liar
Pinocchio and Stromboli
Pinocchio wants to be a star
Absolute failure
Geppetto comes to the rescue
At home again
c) Answer the following questions.
What kind of master was the old man?
What wish did he have?
What shopping did the wooden boy do? Why?
How can you characterize Lamp wick / the cat / the box?
Why did Pinocchio get fooled all the time?
What can you tell about Cricket?
Why did Pinocchio want to be a star?
Why did Geppetto come to rescue his?
In what way did the wooden boy help the old master?
Why did Pinocchio tell the truth at home?
What happened to the boy's long nose?
Would the wooden boy be a liar after his adventures in town?
d) Look through the list of unknown words and try to make up word combinations or sentences them
e) Render the story as if you were Pinocchio / Geppetto / Cricket / Stromboli.
f) Compare the story with its Russian version. What is common/ different in them? Give your reasons.
IV. Заключительная часть урока
Итоги урока
Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учащихся.