Английский язык
Уроки Английского языка
Все предметы
ВНО 2016
Конспекты уроков
Опорные конспекты
Учебники PDF
Учебники онлайн
Библиотека PDF
Словари
Справочник школьника
Мастер-класс для школьника

УРОКИ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
7 класс

II семестр

ТЕМА «ИСКУССТВО ТЕАТРА И КИНО»

 

УРОК 61

Тема. Сколько нужно времени для создания фильма?

 

Цель:

· совершенствовать навыки устной речи, чтения и аудирования;

· научить принимать ситуативное лексику, фразы наполнения и речевые штампы;

· практиковать учащихся в устной речи по проблемными ситуациями,

· развивать критическое и логическое мышление, элементы анализа и самоанализа;

· воспитывать познавательный интерес к изучению английского языка, эстетические вкусы.

ХОД УРОКА

I. Организация класса. Поздравление

 

II. Подготовка к иностранного вещания

Фонетическая и речевая зарядка.

 

III. Основная часть урока

a) Проверка выполнения домашнего задания. “My Favorite Film”

b) Упр. 1, с. 100 - listen (tapescript 35, p. 194) and match the dates on the timeline with the events below

c) Bпp. 2, c. 100-101 - who takes part in making a film?

What is necessary to make a film?

Put the paragraphs in the right order (1-8), translate the new words.

· producer

· credits

· director

· set

· composer

· edited / editing

· sound editor

· screenplay

· screenwriter

· cast

· director of photography

· background noises

· art director

· rehearse

· costume designer

· sound effects

d) Use the words and word combinations in the sentences, (упр. 3, c. 101)

e) Georgi Danelia comments on one of his films.

“18,000 meters have been filmed... People are born once. But a film is born three times, firstly, in one's imagination; secondly, white being shot; and finally in the cutting - rooms. It is in these small cells that the film's plots and characters are changed while secondary episodes occasionally spring to the forefront. Out of the 18,000 filmed meters only 3,600 will be left. Only then you may say that your film exists”.

f) Bпp. 4, c. 101 - discuss the following questions

How long can it take to make a film?

How many people take part in making a film?

Does the audience know the names of all people who take part in making a film?

Whose names do we usually know? Why?

What profession in the film industry do you think is the most creative / responsible / interesting? Why?

 

IV. Заключительная часть урока

Домашнее задание

Сочинение “How a film is made?”

Итоги урока

Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учащихся.