II семестр
ТЕМА «СПОРТ»
УРОК 49
Тема. Почему люди занимаются спортом. Качества спортсмена
Цель:
· совершенствовать навыки чтения и устной речи с опорой на лексико-грамматические структуры новой темы;
· формировать навыки чтения и устной речи, выполняя разнотипные коммуникативные задания по теме «Любимые занятия»;
· развивать коммуникативные способности учащихся, элементы логического и критического мышления;
· воспитывать аудитивну память, наблюдательность, языковую догадку.
ХОД УРОКА
И. Организация класса. Поздравление
II. Подготовка к иностранного вещания
Фонетическая и речевая зарядка.
III. Основная часть урока
a) Вводная учебная беседа по новой теме
b) Упр. 1, 2, с. 78 - read the article and choose the headline that suits it best
New mysteries!
What is it?
Scientists working on the puzzle!
Alien gym?
c) Bпp. 3, c. 79 - look through the list of sports and discuss questions after it
Which of these activities can you call sports? Why?
Which of them can you call games, exercises, entertainment?
What does a sport need to have?
Why do people go in for sports?
Which of the following skills and qualities are needed for sports?
· patient
· cooperative
· imaginative
· strong
· fit
· определено
· courageous
· well-trained
· good sense of balance
· adventurous
d) Learn these terms by heart for the next lesson.
e) Tao exercise 1. “Gathering energy”
Stand in the balanced position, relaxed yet erect, shoulders down, knees lightly flexed, feet shoulder-width apart. Arms by your side. Face relaxed. Gently Smiling. Place top of your right hand lightly on the palm of your left hand and move your arms up to a point mid-way between your navel and you pubis. (This is where your energy center, ваши “chi” is located.) On an in-breath slowly continue raising your hand till they are above your head, straightening your knees as you do so. On the out-breath slowly sweep them down to your sides and back to the starting point, flexing your knees again. Visualize yourself gathering energy in your hands and bringing it to your “chi”. Do this five times.
f) Bпp. 4, c. 79 - read and decide what sport would be best / worst for each person.
Jim - Anthony - Peter - David
g) Bпp. 5, c. 79 - rate the sports from the list in Ex. 3 using the expressions.
I like / I enjoy ...
I am interested in ...
I don't mind...
I can't stand ...
I hate / detest ...
h) Повторение новой лексики, изученной на уроке
IV. Заключительная часть урока
Домашнее задание
Впр. 4 в, с. 79.
Итоги урока
Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учащихся.