Английский язык
Уроки Английского языка
Все предметы
ВНО 2016
Конспекты уроков
Опорные конспекты
Учебники PDF
Учебники онлайн
Библиотека PDF
Словари
Справочник школьника
Мастер-класс для школьника

УРОКИ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
8 КЛАСС

И семестр

UNIT 1. MASS MEDIA: THE PRESS

 

УРОК 3

Тема. Where the Information Comes From

 

Цель: совершенствовать навыки чтения и устной речи; практиковать учащихся в ММ и ДМ проблемными ситуациями, развивать логическое и аналитическое мышление; формировать навыки неподготовленного устной речи; развивать познавательный интерес, аудитивну память и внимание.

ХОД УРОКА

I. Организация класса. Поздравление

 

II. Подготовка к иностранного вещания

Фонетическая и речевая зарядка.

 

III. Основная часть урока

a) Ex. 1, г. 8 - Look at the pictures and say as in the example:

I use radio to listen to music and news...

· a computer; books; a CD; the internet; newspapers; a mobile phone; a radio; magazines; headphones; a laptop; a TV

b) Work in pairs. Discuss the questions with your deskmate:

· Do you listen to the radio much? What are your favorite radio programmes?

· How often do you watch TV? What programmes are your favorite ones?

· Do you often read newspapers?

· What information attracts your attention there?

· Do you line to read magazines?

· Do you often use the internet? What for?

c) Work in groups. Complete the mind map. Where does the information come from?

d) Ex. 2, p. 9. - Speak in class. Introduce your ideas to your classmates. Use the words from the table below.

 

The Media

What it presents

TV

news, soap operas, feature films...

Radio

news, concerts, music quizes...

Newspapers

news, reviews, commentaries...

Magazines

travels, sports, cars home decorating...

The internet

any kind of information on websites...

 

e) Ex. 3, p. 9 - Listen (p. 249) and choose the correct item to complete the sentences.

Use the prompts to complete the dialogue. Act it out:

Alex. Have you decided on a present for him yet?

Tom. Not yet. I'd like to buy him either a computer game or a CD etc.

f) Vocabulary revision of new lexical units. Maxing up some word combinations and sentences.

 

IV. Заключительная часть урока

Домашнее задание

Эх. 4, г. 10.

Итоги урока

Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учащихся.