Английский язык
Уроки Английского языка
Все предметы
ВНО 2016
Конспекты уроков
Опорные конспекты
Учебники PDF
Учебники онлайн
Библиотека PDF
Словари
Справочник школьника
Мастер-класс для школьника

УРОКИ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
8 КЛАСС

И семестр

UNIT 2. SCHOOL LIFE

 

УРОК 20

Тема. Russian School. Listening Activities

 

Цель: совершенствовать навыки чтения и устной речи с опорой на лексико-грамматические структуры; научить учащихся выполнять трансформационные задачи; воспитывать умение работать в парах, давать субъективную и объективную оценку явлениям окружающей среды; развивать коммуникативные способности учащихся, элементы анализа и самоанализа.

ХОД УРОКА

I. Организация класса. Поздравление

 

II. Подготовка к иностранного вещания

Фонетическая и речевая зарядка.

 

III. Основная часть урока

a) Эх. 7, г. 41 - Talk about the people who work at school.

Use Ex. 5, p. 40. Start like this:

All school are different fut there are some people who are always ready to help the schoolchildren. They are...

b) Learning Strategies: Listening Activities

Read the items in the table carefully.

Think of the topics the speakers will mention.

Think of things you would like to know and write questions.

Listen carefully and see if you get all the answers to your questions.

Listen for the details and complete the table.

c) Эх. 5, г. 40 - Listen to the children (p. 250) talking about the school they go to a secondary school and a gymnasium. Complete the table:

· Location and size...

· Facilities...

· School subjects...

· After-school activities...

d) Work in pairs. Compare your results. Ask questions to add information to your table.

e) Some additional expressions to be used in topical conversations:

· Now let's have the question-and-answer period. Let me see if you remember...

· Where have you picked up that expression? I am not quite sure that it is suitable in this case.

· This is an exception to the general rule.

· The same thought may be phrased in different words.

· Now you will carry on the work of questioning.

· Give the gist of the story without recourse to the mother tongue.

f) Ex. 6, p. 40 - Read and match the people who work at school with the work they do:

Headmasters - Physical Education Teachers - Social Workers

Psychologists - Art and Music Teachers - Librarians

Secretaries - Teacher - School Nurses

Vice Principals (Assistant Principals)

 

IV. Заключительная часть урока

Домашнее задание

Эх. 8, г. 41.

Итоги урока

Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учащихся.