ПРО СЕБЯ, СЕМЬЮ И ШКОЛУ
OUR FIRST TEACHERS
The first teachers we have in our lives are our parents. They teach us to walk, to speak and to have good behaviour, before we approach the real world. They teach us all aspects of our lives.
Surely, at the beginning of our lives, the parents are the best teachers, who are the most involved in their teaching children. They have an instinct to sacrifice a part of their lives for the betterment of their children. They have great patience while giving their knowledge to us other than anyone because they love us. And there are some implicit lessons for the children when they face their parents' habits and styles of behaviour. The most different thing between the particular professional teacher and our parents is that parents are the most involved in the education and development of children. The parents can spend more time for their children than a teacher.
During the children's youth, parents are still the best teachers to offer the best advice even though the children may not accept it. In this period, the children often love to do anything they want, even though they do not concern with their parent's advice. For my education example, when I was a primary school pupil, I used to play truant while my parents wanted I took fully teaching lessons at school.
Furthermore, in the puberty of the children, parents could become a closest friend of them. They could share all secrets with their children.
On the other hand, we would say that parents are not professional teachers. Being a teacher of growing child become more and more complicated, therefore parents are not able to meet the increased more demands of the children, but parents also tend to treat their children with a great kindness, because of their love. In many cases, parents usually can present only their point of view of the world, while professional teachers should do in different attitudes. For instance, when children ask their parents about particular scientific subjects, they might not answer them with their limiting knowledge; the professional teachers could answer them in this case.
To sum up, while parents are not the ideal teachers, children still need the parents as the first teachers in their lives and then they will also need a great diversity of the professional teachers in their lives in order to have a more accurate view of the world, but the most important thing is that parents are the most involved in creating their children's future.
QUESTIONS
1. Who are our first teachers in our life?
2. What do we learn from our parents?
3. Who are the best teachers in the beginning of children's lives?
4. What is the main difference between parents and professional teachers?
5. Can teachers replace our parents?
VOCABULARY
to have good behaviour - хорошо/правильно вести себя
to approach - здесь: вступить в
to be involved in - быть вовлеченным во что-то, заниматься чем-то
to sacrifice - жертвовать, пожертвовать
betterment - улучшение
patience - терпение
knowledge - знания
implicit - скрытый, который подразумевается
habits - привычки
children's youth - здесь: детство
to offer - здесь: даты; предлагать
to accept - принимать
to concern - здесь: соглашаться, заботиться, беспокоиться
used to play truant - прогуливал уроки
to play truant - прогуливать
growing child - растущая/подросший ребенок
puberty - половая зрелость
complicated - сложный
increased demands - растущие требования
to tend - заботиться
different attitudes - здесь: по-другому
for instance - например
particular scientific subject - определенный научный предмет
to sum up - заключать, суммировать
diversity - разнообразие, многообразие
accurate view - точный мировоззрение, взгляд на
to create - создать, создавать
НАШИ ПЕРВЫЕ УЧИТЕЛЯ
Первыми учителями в нашей жизни являются наши родители. Они учат нас ходить, говорить, правильно себя вести, прежде чем мы выйдем в реальный мир. Они учат нас всему в нашей жизни.
Конечно, в начале нашей жизни родители являются лучшими учителями, которые больше всех занимаются воспитанием своих детей. Они инстинктивно жертвуют частью своей жизни, чтобы помочь своим детям. У них хватает терпения передать нам свои знания, и это терпения больше, чем у кого, потому что они нас любят. Когда дети видят привычки и стиль поведения своих родителей, это тоже является скрытыми уроками. Наибольшая разница между отдельно взятым профессиональным учителем и нашими родителями заключается в том, что родителей наше образование и развитие волнуют больше. В отличие от учителя, родители могут потратить больше времени на своих детей.
В детстве родители остаются для нас лучшими учителями, которые могут дать дельный совет, даже если детям это не нравится. Например, когда я учился в начальной школе, я часто прогуливал уроки, хотя мои родители хотели, чтобы я посещал все уроки без исключения.
Кроме того, когда дети станут взрослыми, их родители могут стать их лучшими друзьями. Они могут делиться всеми своими секретами с детьми.
С другой стороны, мы можем сказать, что родители не являются профессиональными преподавателями. Быть учителем растущего ребенка становится все труднее и труднее, поэтому родители не в состоянии ответить на постоянно підвищувані требования детей, но родители с большой добротой воспитывают своих детей, потому что любят их. Во многих случаях родители представляют только свою точку зрения об окружающем мире, в то время как профессиональные преподаватели делают это по-другому. Например, если дети спрашивают своих родителей о какой-то определенный научный предмет, те могут просто не ответить им за свое незнание, профессиональный преподаватель в данном случае должен дать ответ на вопрос.
Если же родители не являются идеальными преподавателями, детям все равно нужны родители, которые стали бы их первыми учителями в жизни, хотя потом в жизни им понадобится большое количество профессиональных преподавателей для формирования более точного и правильного мировоззрения , но самым важным является то, что родители больше всех беспокоятся о будущем своих детей.