In 1908 a group of young artists started an
exhibition of their paintings which had been rejected by the National
Academy, at the Macbeth Gallery, New York.
The impact of them was enormous.
They broke down academic idealism and a fostered
keen interest in contemporary American life.
They achieved for American art what Theodore Dreiser
did for the literary world: they turned attention toward the common people
and their daily lives.
John Sloan was the youngest of the group.
He began to paint seriously when he was twenty-six
but his career as a painter really started when he moved to New York in 1904.
Then he fell in love with the city, and became its
leading realistic interpreter of the time.
Sloan's chief motivating force was his interest in
human beings.
He liked situations of daily life, and the
infinitive variety of a great city.
He liked what was common, everyday and universal; he
liked the places and occasions when people got together.
Though his satire of wealth and could be pretence
sharp, on the whole it was a kind humour.
His art was based on a deep and warm love of
humanity - not in the abstract but in the individual.
And he loved the city for itself, its moods in
different seasons, weather and time of the day.
With all his realism, he was a poet who found beauty
all around him, in the everyday life of city streets.
Sloan's best pictures register the pulse of urban
life.
He joined the Socialist Party in 1910.
By 1912 he had become the art editor of the news
journal “The Masses”.
By that time he achieved an art of great sincerity
and depth of feeling.
Sloan was interested in the everyday events of his
own neighbourhood.
Children at play in the snow, the breeze blowing
through the wash are part of the environment in his painting.
The real content was not events, but the warm
sunlight on the snow, the cool shadows and the faded red of the brick wall
with its green shutters.
His most famous picture is “Backyards, Greenwich
Village”.
|
В 1908 году группа молодых художников открыла в галерее
Макбет в Нью-Йорке выставку своих картин, что были приняты Национальной
академией.
Их влияние было огромным.
Они перечеркнули академический идеализм и вызвали
большой интерес к современной американской жизни.
Они сделали для американской живописи то, что сделал
Теодор Драйзер для американской литературы: они привлекли внимание к простым
людей и их жизни.
Джон Слоун был самым молодым в этой группе.
Он начал серьезно заниматься живописью, когда ему было
26 лет, но его карьера художника началась раньше, когда он переехал к
Нью-Йорка в 1904 году.
Тогда он полюбил город и стал его ведущим
летописцем-реалистом своего времени.
Его движущей силой был интерес к людям.
Ему нравились различные ситуации из повседневной жизни и
бесконечное разнообразие большого города.
Ему нравилось все, что было обычным, ежедневным,
постоянным; он любил места, где люди собираются вместе.
Хотя его сатира богатства и тщеславия была резкой, в
целом это был мягкий юмор.
Его искусство было основано на глубокой любви к
человечества - но не абстрактно, а к каждому лично.
Ему нравилось город сам по себе, его настроения в
разные времена года, при разной погоде и в любое время суток.
Со всем своим реализмом, он был поэтом, что находил
красоту вокруг себя, в повседневной жизни городских улиц.
Лучшие картины Слоуна отбивают пульс городской жизни.
Он вступил в социалистическую партию в 1910 году.
До 1912 года он стал художественным редактором журнала новостей
«Массы».
К этому времени его искусство отличалось искренностью и
глубиной чувств.
Слоан интересовали события, происходящие по соседству.
Дети, играющие на снегу, ветер, который колышет белье,
все это часть общего фона в его картинах.
Настоящим содержанием были не события, а теплый солнечный свет
на снегу, холодные тени и вылинявшая красная кирпичная стена с зелеными
ставнями.
Его самая известная картина - это «Задний дворик, Гринвич
Віледж».
|