Английский язык
Уроки Английского языка
Все предметы
ВНО 2016
Конспекты уроков
Опорные конспекты
Учебники PDF
Учебники онлайн
Библиотека PDF
Словари
Справочник школьника
Мастер-класс для школьника

УРОКИ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА
8 КЛАСС

И семестр

UNIT 2. SCHOOL LIFE

 

УРОК 25

Тема. After Classes Activities of Pupils. Grammar: Sentences with the Conjunctions if / unless...

 

Цель: совершенствовать навыки аудирования, чтения и устной речи по теме; формировать навыки употребления новой ситуативной лексики в грамматических структурах; формировать навыки теоретического и практического выполнения заданий проблемно-поискового характера; способствовать развитию навыков логического и аналитического мышления, воображения, фантазии, наблюдения; развивать познавательный интерес и эстетическое восприятие окружающей среды.

ХОД УРОКА

I. Организация класса. Поздравление

 

II. Подготовка к иностранного вещания

Фонетическая и речевая зарядка.

 

III. Основная часть урока

a) Эх. 9, г. 50 - Write a short article to your school newspaper about the educational system and schools in Great Britain.

b) Ex. 1, p. 51 - Work in pairs. Take turns to ask and answer the questions.

· What after-classes активность children can take up?

· What clubs and sections do you have in your school?

· How can attending any club be effective in your school studies?

· Do you attend any club or section?

· Who помог положить you choose after-classes activities for yourself?

c) Ex. 2, p. 51 - Look at the pictures and say what after classes активность children take up?

d) Ex. 2, p. 51 - Read the article from a teenage magazine. What new pieces of advice have you found for yourself?

e) Grammar lab: Sentences with the conjunctions if... and unless...

· if the results are positive, the others may imitate it.

· The others may follow it if the results are positive.

· You can't get a cash prize if you don't get good test results.

· You can't get a cash prize unless you get good results in your tests.

f) Ex. 5, p. 55 - Use if to put the sentences together in two ways.

· If he trains a lot, he can win the school running competition.

· He can win the school running competition if he trains a lot.

· If I can't solve this problem, I can ask my teacher for help.

· I can ask my teacher for help if I can't solve this problem.

· If you look tired, why don't you have a rest?

· Why don't you have a rest if you look tired?

g) Ex. 5, p. 53 - Complete the text with the words from the box. Put them into the correct tense form. “Too much of a good thing”?

 

IV. Заключительная часть урока

Домашнее задание

Эх. 6, г. 56.

Итоги урока

Учитель подводит итоги урока и оценивает работу учащихся.